söndag 24 mars 2013

Lax premiären!! ;))

Snart 1 vecka kvar till lax och örings premiären!! Är sjukt taggad!!
Jag och baby ( www.predator-piscator.blogspot.com ) brukar alltid köra först lax premiären den 31 nere i Ätran och den 1 april hemma i bland annat ån och havet, blev dock sjukt besviken i morse när jag läste på hemsidan för laxfisket i Ätran att dom ändrat det till den 1 April??!!! Va fan?! Det ska jag ringa och kolla upp på måndag, då missar vi våra 2 traditions dagar där. Vi båda vet ju att laxfisket går före givetvis ( då vi bor 100m från ån och kan fiska där när som)
Nere i Ätran är jag sjukt taggad, nytt spö och nya drag så jag längtar och med tanke på hur dagen blev för mig förra året så längtar jag ännu mer.

2012 drog jag 2 st laxar (dock bese) men den ena va 88 cm lång och vägde ca 4,5 kilo- tänk om det va en nystigen, herre jäklar vilken fisk säkert en 9 kilos, det hade vart fett och det är med det hoppet detta år ;))))) låt fiskegudarna va på min sida detta året med ;))

SKETFISKE!!

//Madelene fiske frugan ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar